Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΚΑΚΙΟΥ ΣΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΝΙΩΝΙΟΥ Γ.Σ.Σ.



Με αφορμή την πρόσφατη ανάρτηση στο ιστολόγιο: panionioschess.blogspot.com (27.9.2009) με θέμα 'ΕΝΑΡΞΗ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ΄, αφού αρχικά ξεκαθαρίσουμε ότι τα θετικά τα γνωρίζουμε και ότι δεν είναι ωφέλιμο και ενδιαφέρον να ευλογούμε τα γένια μας, έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:
1) Καλοσωρίζουμε την Ελένη Στούμπου στο μάθημα της Παρασκευής και τον Σταύρο Πανταζόπουλο στο μάθημα του Σαββάτου, και φυσικά είμαστε πολύ χαρούμενοι για την συνέχιση των μαθημάτων της Παρασκευής στο 'δεύτερο' τμήμα από τον Ανδρέα Κοφίδη για όλη την επόμενη χρονιά. Οι δάσκαλοι αυτοί πιστεύουμε ότι είναι κατάλληλοι για τα παιδιά και ευχόμαστε ο προγραμματισμός αυτός να είναι μόνιμος και να μην αποδειχθεί μόνο υποσχέσεις.
2) Πάντως ακόμη και έτσι, μια απλή περιήγηση στα περισσότερα σχετικά σκακιστικά ιστολόγια και ιστοσελίδες και η σύγκριση των προσφερομένων μαθημάτων των συλλόγων με αυτά του Πανιωνίου, αφήνει πικρή γεύση στους μικρούς σκακιστές μας. Ήδη έχουμε δώσει τις βασικές ιδέες μας (εγγράφως με σχετικό έντυπο) για την αναγκαία οργάνωση και ενδυνάμωση του σκακιστικού τμήματος, όπου αναφέρεται σε αδρές γραμμές ποιά θα πρέπει να είναι η ελάχιστη προσφορά του σκακιστικού τμήματος για την εκπαίδευση και την εξάσκηση των σκακιστών του.
Δεν θέλουμε το ζητούμενο να είναι η επιδίωξη του πρωταθλητισμού. Ζητούμε όμως ότι κάνουμε να το κάνουμε καλά, και, σίγουρα τα παιδιά μας να μην χάνουν το χρόνο τους.
3) Η ανάλυση των αποτελεσμάτων από τους αγώνες του προηγούμενου 10-μήνου, αλλά και οι πληροφορίες που έχουμε από το τί γίνεται σε άλλους συλλόγους, μας δείχνει ότι οι μικροί μας συνήθως βρίσκονται σε μειονεκτική θέση όταν αντιμετωπίζουν τους αντιπάλους τους. Τους λείπει η γνώση των ανοιγμάτων που ουδέποτε στα τελευταία δύο χρόνια τους διδάχθηκαν(!), και το κυριότερο δεν έχει γίνει στα μαθήματα ανάλυση δικών τους ή άλλων πρότυπων παρτίδων(!). Μόνο ασκήσεις δεν αρκούν, αφού εξάλλου οι μικροί σύντομα κουράζονται και χάνουν το ενδιαφέρον τους. Πρέπει επίσης όλοι οι μαθητές να έχουν τετράδιο και να τους δίδεται και λίγη εργασία (ουκ εν τω πολλω το εύ) για προετοιμασία στο σπίτι.
Επειδή λοιπόν: Όταν βρίσκεσαι σε θέση με στρατηγικά μειονεκτήματα, οι αδυναμίες αυτές δεν πρόκειται να εξαφανισθούν με άμυνα και μόνο (Αλεξάντερ Αλιέχιν), πιστεύουμε ότι ένα δίωρο μάθημα θα πρέπει να περιλαμβάνει:
- 5 λεπτά εξήγηση των ασκήσεων ή θεμάτων που είχαν δοθεί για το σπίτι
- 25 λεπτά ανοίγματα
- 30 λεπτά ανάλυση παρτίδων
- 10 λεπτά νέες ασκήσεις
- 50 λεπτά εξάσκηση με αγώνες

4) Όσον αφορά την αυταρέσκεια που αποπνέει η ανάρτηση της 27ης Σεπτεμβρίου παραθέτουμε το παρακάτω τραγούδι.

Ορισμένοι θεωρούν ότι τα πράγματα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά στην πραγματικότητα μόνο επειδή ζητούν λίγα από τον εαυτό τους και από τους άλλους, βάζοντας πολύ χαμηλά τον πήχυ των προσδοκιών τους.
Μεταγραφή από τον Χ.'Εσσε

Όποιος λατρεύει την πλάνη του, δεν επιθυμεί να την αναγνωρίσει.