Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΛΟΓΙΑ














Εάν λαλώ τας γλώσσας των ανθρώπων και των αγγέλων, 
αγάπη δε μη έχω,                    
έγεινα χαλκός ηχών, ή κύμβαλον αλαλάζον. 
- ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, “ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄”

Απ’ ό,τι κάλλη έχει άνθρωπος, τα λόγια ‘χουν τη χάρη, 
να κάνουσι κάθε καρδιά παρηγοριά να πάρη. 
- ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ, “ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ”
    
Στοχάσου και αρκεί!
-ΑΝΩΝΥΜΟΣ, “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ”   

Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά. 
- ΡΗΓΑΣ ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ, “ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΠΑΝΘΙΣΜΑ” 

Το έθνος πρέπει να μάθη να θεωρή εθνικό ό,τι είναι αληθινό. 
- ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

Γλυκιά η ζωή κι ο θάνατος μαυρίλα. 
- ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, “ΛΑΜΠΡΟΣ”

Δυστυχισμένε μου λαέ, καλέ και ηγαπημένε, 
πάντοτ’ ευκολοπίστευτε και πάντα προδομένε. 
- ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

Μήγαρις έχω άλλο στο νου μου, πάρεξ ελευθερία και γλώσσα; 
 - ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, “ΔΙΑΛΟΓΟΣ”

Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία. 
- ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ

Κι αν εξεράθη το κλαρί, πάντα χλωρή είν’ η ρίζα. 
- ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, “ΦΩΤΕΙΝΟΣ”

Τίποτα φρονιμώτερο από το να θέλης να ζήσης. Μα θέλε να ζήσης με αξιοπρέπεια. 
- ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΑΣΚΑΡΑΤΟΣ, “ΙΔΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ”

Μη θα εγίνετο ποτέ ουδαμού επανάστασις, εάν δεν υπήρχαν της νεότητος η τόλμη και η απειρία; 
- ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ, “ΛΟΥΚΗΣ ΛΑΡΑΣ”

Η εφτυχία, τι είναι; ενέργεια και τίποτις άλλο. 
– ΨΥΧΑΡΗΣ, “ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥ” 

Χυδαία γλώσσα δεν υπάρχει, υπάρχουσι χυδαίοι άνθρωποι. 
- ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ ΜΑΒΙΛΗΣ, “ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 26/2/1911″

Ελευθεριά, για σένα ζω, για σε μόνον παλεύω. 
- ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ ΜΑΒΙΛΗΣ

Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις. 
- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ, “ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ”

Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις, 
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς: 
μην την εξευτελίζεις μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου, 
μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες. 
- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ, “ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΣ”

Αν είναι νάρθει θε ναρθεί – αλλιώς θα προσπεράσει… 
- ΚΩΣΤΑΣ ΟΥΡΑΝΗΣ, “Η ΑΓΑΠΗ”

Σ’ αγαπώ. Δεν μπορώ τίποτ’ άλλο να πω πιο βαθύ, πιο απλό, πιο μεγάλο. 
- ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ, “Σ’ ΑΓΑΠΩ”

Κακό σημάδι πάντα η χόρταση στον κόσμο. 
– ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ, “Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗ ΡΩΜΗ”

Μπόρα είναι μαθές η ζωή. Θα περάσει! 
- ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, “Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ”

Θέλει, λέει, να ’ναι λεύτερος. Σκοτώστε τον!
- ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, “ΟΙ ΑΔΕΡΦΟΦΑΔΕΣ”

Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβούμαι τίποτα, 
λυτρώθηκα από το νου κι από την καρδιά, ανέβηκα πιο πάνω, 
είμαι λεύτερος.
- ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, “ΑΣΚΗΤΙΚΗ”

Μόνο γιατί μ’ αγάπησες γεννήθηκα.  
– ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, “ΓΙΑΤΙ Μ’ ΑΓΑΠΗΣΕΣ” (από τις ΤΡΙΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΒΗΝΟΥΝ)

Αχ, πού σαι νιότη, πού δειχνες, πως θα γινόμουν άλλος! 
- ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ, “ ΣΚΛΑΒΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ”

Βουλιάζει όποιος σηκώνει τις μεγάλες πέτρες·
- ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, “ ΜΥΚΗΝΕΣ” (Από τη  ΓΥΜΝΟΠΑΙΔΙΑ Β’ )

Δε θέλω τίποτε άλλο παρά να μιλήσω απλά, να μου δοθεί ετούτη η χάρη.
- ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, “ ΕΝΑΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΤΑΜΙΑ” (Από το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ Β’)

Είτε βραδιάζει είτε φέγγει, μένει λευκό το γιασεμί. 
- ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, “ΤΟ ΓΙΑΣΕΜΙ” (από το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ Β΄)

Καθώς περνούν τα χρόνια πληθαίνουν οι κριτές που σε καταδικάζουν. 
- ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, “ ΚΙΧΛΗ”

Ζωή σου είναι ό,τι έδωσες. 
- ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, “ΘΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙ” (από τα ΤΡΙΑ ΚΡΥΦΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ)

Αν θες να πετύχεις, να ασχολείσαι με αυτά που ενδιαφέρουν τους άλλους. 
Αν θες να είσαι άξιος, να ασχολείσαι με αυτά που ενδιαφέρουν εσένα. 
- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΤΣΟΣ, “Η ΖΩΗ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ”

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου… 

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου… 
- ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, “ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ”
  
Θεέ μου τι μπλε ξοδεύεις για να μη σε βλέπουμε.
- ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, “ΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ”
  
Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του. 
- ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ, “ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ”

Με την ευφυϊα μου συμβαίνει ό,τι και με τα χρήματα: δεν πάσχω από ένδεια αλλά πάντα έχω λιγότερα απ’ όσα μου χρειάζονται. 
- ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ, “ΣΥΝΕΧΕΣ ΩΡΑΡΙΟ – ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ”

Και αυτή δεν έχει τέλος η παρτίδα. 
– ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ, “ΤΟ ΣΚΑΚΙ” (από ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ)

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο. 
- ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ, “ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΛΕΓΕΣΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ”

Δεν υπάρχουν σχόλια: