Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

ΓΑΛΛΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ









ΣΚΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ

Η ταινία "σκιές στην άμμο" γυρίσθηκε εξ' ολοκλήρου στη Νάξο και είναι η μοναδική ταινία στην οποία συμετείχε σαν ηθοποιός η τραγουδίστρια Καίτη Χωματά. Πάντα ήθελα να βρώ και να αναρτήσω όλη την ταινία.
Δείτε την:



Ταινία - Σκιές στην άμμο (1970)
from M on Vimeo.

39Η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΣΚΑΚΙΟΥ 2010




Από τον 9ο γύρο των αγώνων ένα πολύ όμορφο μάτ στο κέντρο της σκακιέρας της Dembo (με τα Μαύρα) στην σκακίστρια της Αμερικής Krush:



ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ;




Εντύπωση μου προξενεί η ύπαρξη του ονόματος της Ελένης Στούμπου στην αρχική λίστα των συμμετεχόντων στο 4ο εσωτερικό πρωτάθλημα ΣΟΠ-ΣΜΑΟΚ. Να υποθέσω ότι προμηνύεται η μεταγραφή της στο Παγκράτι ή συμβαίνει κάτι άλλο που μου διαφεύγει;

Δείτε την αρχική λίστα όπως δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο του συλλόγου ΣΟΠ-ΣΜΑΟΚ: εδώ

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ




Η ανάρτηση που ακολουθεί είναι από τις σημερινές αναρτήσεις του Ελληνικού Σκακιστικού Ιστολογίου (skakistiko. blogspot.com) και είναι πολύ ενδιαφέρουσα:

Στη Σοβιετική Ένωση, σε απροσδιόριστη χρονολογία, ο Ταλ δίνει τυφλό σιμουλτανέ σε δέκα σκακιέρες, το οποίο κινηματογραφείται για την τηλεόραση. Μερικά πλάνα είναι σχεδόν εξπρεσιονιστικά. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής από τη Ρίγα φαίνεται όχι μόνο να εκφωνεί τις κινήσεις, αλλά και να αναλύει βαριάντες. Δεκάλεπτης διάρκειας βίντεο, σπουδαίας ιστορικής αξίας για το σκάκι.

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

ΡΕΣΙΤΑΛ ΑΠΟ ΤΟΝ CHUCK BERRY


ROLL OVER BEETHOVEN

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 24.9.2010




Ρουά ματ στην κρίση με δόσεις ανθρακικού
Η οικογενειακή επιχείρηση αεριούχων ποτών «Κέφαλος» στην Ικαρία συνεχίζει την 65ετή πορεία της

Τα καλοκαίρια, συνήθως τον μήνα Ιούλιο, οπότε και καταφθάνουν σκακιστές από όλον τον κόσμο για το ετήσιο τουρνουά σκακιού, δύο πράγματα ανοίγουν με θόρυβο στα καφενεία του Αγίου Κηρύκου Ικαρίας: οι σκακιέρες και οι γυάλινες φιάλες των αναψυκτικών «Κέφαλος». Κάπου εκεί, γύρω από τα πολύβουα τραπέζια, ο κ. Κοσμάς Κέφαλος, γενικός γραμματέας του Σκακιστικού Ομίλου Ικαρίας «Ι. Τζελέπης» αλλά και συνεχιστής του «εργοστασίου» των αεριούχων ποτών που φέρουν το όνομα της οικογένειάς του, ρυθμίζει τις τελευταίες λεπτομέρειες των αγώνων, κάποιες από τις οποίες θα γράψει και στη στήλη του στην εφημερίδα «Τα Νέα».

Μήνες μετά το τελευταίο σκακιστικό τουρνουά βρίσκεται πλέον στην Αθήνα και στην κουβέντα που πιάνει μόνο νοσταλγία δεν νιώθει κανείς. Πώς θα γινόταν άλλωστε να μιλάει κανείς με νόστο για το χθες όταν έχει απέναντί του έναν άνθρωπο που παλεύει να οδηγήσει στο αύριο ένα εργοστάσιο με ιστορία 65 ετών; «Δεν έχει μπει λουκέτο ποτέ» λέει και σκιαγραφεί τον πατέρα του Ηλία ως έναν δυναμικό και πολυμήχανο άνθρωπο που αμέσως μετά τον πόλεμο και κόντρα στην απαισιοδοξία της εποχής άνοιξε το εργαστήριο που «φίλευε» τους Ικαριώτες χυμούς, λικέρ, καραμέλες και παστάκια. «Από αυτά τα είδη διέσωσα εκείνο που μου άρεσε περισσότερο:τα αεριούχα ποτά» λέει ο κ. Κέφαλος και συνεχίζει εξηγώντας τι σημαίνει οικογενειακή επιχείρηση:

«Τα πέντε από τα επτά παιδιά, ο Αλέξανδρος, ο Νίκος, ο Σταμάτης, η Μαρία και ο Ισίδωρος, δεν κάνουν ποτέ καλοκαιρινές διακοπές. Μαζί με τη μητέρα τους, τη Χρυσούλα, ανακατεύουν την παλιά συνταγή, που δεν είναι πια μυστική, μια και αναγράφεται στην ετικέτα, εμφιαλώνουν και διανέμουν την παραγωγή. Οταν το καλοκαίρι περάσει, επιστρέφουμε στην Αθήνα αφήνοντας πίσω τον Αλέξανδρο, που κρατάει τις μηχανές ζεστές για την επόμενη χρονιά».

Ο Αλέξανδρος αναζητεί στο μικρό οικογενειακό εργοστάσιο το μέλλον του, αλλά υπάρχουν πολλοί και πολύ καλοί ακόμη λόγοι για να μην κοπεί η αλυσίδα παραγωγής: «Ενας λόγος που συνεχίζουμε την επιχείρηση είναι καθαρά συναισθηματικός: πρόκειται για τη δουλειά του παππού. Ο άλλος είναι πρακτικός, προκειμένου να ασχολούνται με κάτι τα παιδιά. Ο πιο καθοριστικός όμως είναι η προσμονή μήπως γίνει κάτι και φτιάξουν τα πράγματα. Υπάρχει όραμα. Τα παιδιά θα ήθελαν να ζήσουν από αυτή την επιχείρηση, να επιστρέψουν στην Ικαρία. Οταν φύγαμε με τη γυναίκα μου και τα δύο πρώτα μας παιδιά από το νησί, δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς. Χωρίς παιδίατρο και συγκοινωνίες η ζωή ήταν δύσκολη. Τώρα, αν ένας νέος έχει δουλειά, δεν έχει λόγο να φύγει. Το εργοστάσιο για εμάς, αν ανθήσει, σημαίνει δουλειά για όλη την οικογένεια. Θα προσπαθήσουμε και εφέτος να μπούμε σε κάποιο πρόγραμμα επιδότησης και να αγοράσουμε καινούργια μηχανήματα. Είναι κρίμα, τη στιγμή που χάρη στην ποιότητα υπάρχει ζήτηση, να μην μπορούμε να την καλύψουμε».

Τα προβλήματα εν τω μεταξύ πολλά: «Η μέση ημερήσια δυνατότητα παραγωγής είναι περίπου 50 κιβώτια, γύρω στα 1.200 μπουκάλια. Κάποιες ημέρες μπορεί να παράγουμε 70 ή και 80 κιβώτια, αλλά κάποιες άλλες, όταν προκύψει βλάβη, μπορεί και κανένα. Τη μηχανή εμφιάλωσης την έχουμε πάνω από 30 χρόνια, τα τελευταία με συνεχείς μετατροπές και επισκευές. Επειδή χρησιμοποιούμε ελάχιστα συντηρητικά, δεν αποθηκεύουμε κιβώτια από την αρχή του καλοκαιριούώστε να τα έχουμε διαθέσιμα στην αιχμή της ζήτησης». Και σχεδόν μονολογεί: «Την Ικαρία οι κυβερνήσεις την ξεχνούν, την έχουν σε δεύτερη μοίρα. Πιθανόν γιατί οι Ικαριώτες δεν ψηφίζουν κόμματα εξουσίας».

Η οικογένεια Κέφαλου παράγει τα εξής αναψυκτικά: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα, μπιράλ, βυσσινάδα Στρατηγικές κινήσεις της οικογένειας




Ο κ. Κ. Κέφαλος (αριστερά) με δύο από τα επτά παιδιά πάνω απο΄τη σκακιέρα. Η οικογένεια εκτός από την επιχείρηση δημιούργησε και τον σκακιστικό όμιλο «Τσελεπή» ο οποίος κάθε χρόνο διοργανώνει διεθνή πρωταθλήματα στην Ικαρία

Στην κουβέντα μας με τον κ. Κέφαλο το κλίμα αλλάζει όταν μιλάει για τον σκακιστικό όμιλο του νησιού και τα ετήσια τουρνουά με τη διοργάνωση των οποίων ασχολείται εντατικά.

Τριάντα δύο χρόνια πριν, το 1978, μαζί με τον μαθηματικό Νίκο Ξενάκη- επίσης Ικαριώτη- μύησαν την τοπική κοινωνία στο άθλημα. «Από τότε έχουν βγει πολλές γενιές σκακιστών στην Ικαρία. Αλλά δεν ήταν τα πράγματα εύκολα από την αρχή. Το 1978 θυμάμαι χαρακτηριστικά γονείς να μην αφήνουν τα παιδιά τους να έρθουν στα μαθήματα.

Το σκάκι τούς τρόμαζε:ήταν για εκείνους κάτι σαν τυχερό παιχνίδι που παίζεται στα καφενεία, κάτι σαν την πρέφα δηλαδή».

Ο Σκακιστικός Ομιλος «Ι. Τζελεπής» στήθηκε το 1981, ενώ από το 1983 άρχισαν τα πρωταθλήματα πανελλήνιας εμβέλειαςκαι από το 1991 οι διεθνείς διοργανώσεις.

Κάθε χρόνο 200 σκακιστές με τους συνοδούς τους καταφθάνουν στο νησί το οποίο αποχαιρετούν μερικές ημέρες μετά νικητές ή χαμένοι αλλά πάντα γοητευμένοι από τη διαμονή τους. «Με έχουν απορροφήσει τα οργανωτικά και δεν κάθομαι πια συχνά στη σκακιέρα» θα πει και θα τα βάλει με το κράτος, που δεν στέκει αρωγός στον θεσμό: «Υπάρχουν χρονιές που δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ και μιλάμε πλέον για μια διοργάνωση αξιώσεων. Ας είναι καλά κάποια βοήθεια που έχουμε από τον δήμο».

Η ώρα περνάει και η τελευταία ερώτηση προκύπτει μοιραία: «Τι κοινό έχει το σκάκι με την επιχειρηματικότητα;».

«Την ανάγκη για σωστήπρόβλεψη, για αποφάσεις υπό πίεση χρόνου καιορισμένες φορές την ανάγκη για θυσίες» λέει ο κ. Κέφαλος. «Στο σκάκι θυσιάζεις ένα κομμάτι για κάποιο άλλο μεγαλύτερης αξίας.

Στην επιχείρηση εγκαταλείπεις έναν τομέα με τον οποίο είσαι δεμένος συναισθηματικάγια κάποιον άλλον περισσότερο προσοδοφόρο» καταλήγει .

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

ΓΙΟΡΤΗ και ΓΕΝΕΘΛΙΑ

Tα δύο τραγούδια και το video με τον Σαρλώ είναι αφιερωμένα με αγάπη στα κορίτσια του σκακιστικού τμήματος Μυρτώ και Κατερίνα, για τη γιορτή της πρώτης και τα γενέθλια της δεύτερης σήμερα 24 του Σεπτέμβρη, ευχόμενός τους υγεία και ευτυχία.

Χάρις Αλεξίου - "ΤΟ TANGO ΤΗΣ ΝΕΦΕΛΗΣ"



Μουσική: Loreena McKennitt
Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Ερμηνεία: Χάρις Αλεξίου



Το χρυσό κουρέλι
που στα μαλλιά της, φόραγε η Νεφέλη
να ξεχωρίζει απ΄ όλους μες στ΄ αμπέλι
ήρθανε δυο μικροί- μικροί αγγέλοι
και το κλέψανε

Δυό μικροί αγγέλοι
που στα όνειρα τους, θέλαν τη Νεφέλη
να την ταΐζουνε ρόδι και μέλι
να μην θυμάται, να ξεχνάει τι θέλει,
την πλανέψανε

Υάκινθοι και κρίνα
της κλέψαν τ΄ άρωμα και το φοράνε
κι οι έρωτες πετώντας σαϊτιές
την περιγελούν

Μα ο καλός ο Δίας
της παίρνει το νερό της εφηβείας
την κάνει σύννεφο και την σκορπά
για να μην την βρουν.





Διονύσιου Σολωμού - «Ξανθούλα»



Των Δ.Σολωμού και Ν. Μάντζαρου από την εκπομπή του Δ.Σαββόπουλου "Ζήτω το Ελληνικό Τραγούδι" σε μία μοναδική ερμηνεία από Σαββόπουλο-Χατζηνάσιο-Γαλάνη και Τσανακλίδου (1987)


Την είδα την ξανθούλα,
την είδα 'ψες αργά
που εμπήκε στη βαρκούλα
να πάει στην ξενιτιά.

Εφούσκωνε τ' αέρι
λευκότατα πανιά
ωσάν το περιστέρι
που απλώνει τα φτερά.
Εστέκονταν οι φίλοι
με λύπη με χαρά
κι αυτή με το μαντίλι
τους αποχαιρετά.

Και το χαιρετισμό της
εστάθηκα να ειδώ,
ως που η πολλή μακρότης
μου το 'κρυψε κι αυτό.

Σ' ολίγο, σ' ολιγάκι
δεν ήξερα να πω
αν έβλεπα πανάκι
ή του πελάγου αφρό.

Και αφού πανί, μαντίλι
εχάθη στο νερό
εδάκρυσαν οι φίλοι
εδάκρυσα κ' εγώ.

Δεν κλαίγω για τη βαρκούλα
δεν κλαίγω τα πανιά
μόν' κλαίγω την Ξανθούλα
που πάει στην ξενιτιά.

Δεν κλαίγω τη βαρκούλα
με τα λευκά πανιά
μόν' κλαίγω την Ξανθούλα
με τα ξανθά μαλλιά.




ΣΑΡΛΩ - " Επιτραπέζιο μπαλλέτο "

400 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Η προηγούμενη ανάρτηση, ήταν η 400ή στο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ. Άντε και στην 1000ή αρκεί να είμαστε όλοι καλά.

Με την ευκαιρία της 400ής ανάρτησης θυμήθηκα την εξαιρετική ταινία ΤΑ 400 ΚΤΥΠΗΜΑΤΑ του Φρανσουά Τρυφώ που είδα γύρω στο 1982 σε ένα θερινό κινηματογράφο της Καλλιθέας (δεν θυμάμαι την ονομασία του, αλλά νομίζω ότι ήταν επι της οδού Λυκούργου αρκετά κοντά στον ΣΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ αλλά από την κάτω πλευρά της Σιβιτανίδου, που... σωστά το μαντέψατε τώρα έχει γίνει πολυκατοικία).
Δείτε κάποια αποσπάσματα:


ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΣΜΟΙ 2: ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΑΝΙΑ - ΕΤΣΙ ΕΙΝ' Η ΖΩΗ

Βασίλης Τσιτσάνης – «Είμαστε αλάνια»





Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης,
Πρώτη εκτέλεση:Βασίλης Τσιτσάνης και Μαρίκα Νίνου


Είμαστε αλάνια, διαλεχτά παιδιά μέσα στην πιάτσα
και δεν την τρομάζουν οι φουρτούνες τη δική μας ράτσα

Τι τα θες, τι τα θες, πάντα έτσι είν'η ζωή
θα γελάς ή θα κλαις βράδυ και πρωί

Κάθε μας μεράκι γίνεται τραγούδι και το λέμε
και μες στα στραπάτσα μάθαμε ποτέ μας να μην κλαίμε

Τι τα θες, τι τα θες, πάντα έτσι είν' η ζωή
θα γελάς ή θα κλαις βράδυ και πρωί



Βίκυ Μοσχολιού – «Έτσι είν' η ζωή»





Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης.
Μουσική: Δήμος Μούτσης.
Πρώτη εκτέλεση: Βίκυ Μοσχολιού, «ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΣ Α», 1972.

Μια φορά κι εγώ κοίταξα πίσω
είπα να χαθώ να μη γυρίσω.

Έτσι είν' η ζωή και πώς να την αλλάξεις
άλλοι κλαίνε κι άλλοι γελάνε δηλαδή
έτσι είν' η ζωή και πώς να την ξεγράψεις
πώς να την ξεγράψεις με μολύβι και χαρτί.
Κράτα μου το χέρι κράτα το παράπονό μου
κράτα την καρδιά σου ώσπου να 'ρθει το πρωί
και να θυμηθείς πριν φύγεις να σου δώσω
κόκκινο γαρύφαλο κι ένα γλυκό φιλί.

Μια φορά κι εγώ είπα να φύγω
από τους καημούς για να ξεφύγω.

Έτσι είν' η ζωή και πώς να την αλλάξεις
άλλοι κλαίνε κι άλλοι γελάνε δηλαδή
έτσι είν' η ζωή και πώς να την ξεγράψεις
πώς να την ξεγράψεις με μολύβι και χαρτί.

Κράτα μου το χέρι κράτα το παράπονό μου
κράτα την καρδιά σου ώσπου να 'ρθει το πρωί
και να θυμηθείς πριν φύγεις να σου δώσω
κόκκινο γαρύφαλο κι ένα γλυκό φιλί.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΣΜΟΙ 1: QUE SERRA - ΟΥΓΚΑΓΚΑΜΠΟΥΜ

Doris Day - Que sera sera






Harry Klyn – Ουγκαγκαμπουμ

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΜΑΤΩΜΕΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ 1972



BLOODY SUNDAY: 30.1.1972 ανήμερα των τριών Ιεραρχών

I DON'T LIKE MONDAYS




Τραγουδούν οι BOOMTOWN RATS

ΧΟΝΔΡΟΣ-ΛΙΓΝΟΣ



Ο ΧΟΝΔΡΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΛΙΓΝΟ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΜΙΑ ΚΑΛΑΒΡΕΖΙΚΗ ΤΑΡΑΝΤΕΛΛΑ

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Η ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ






Απόσπασμα από την περίφημη σκηνή με την σκακιστική παρτίδα του Ιππότη, από την εξαιρετική κινηματογραφική ταινία του Σουηδού Ίγκμαρ Μπέργκμαν Η ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ.







K: "Who are you?" D: "I am death." K: "Are you here to get me?" D: "I have already long walked at your side." K: "I know that." D: "Are you ready?" K: "My body is scared, but not me." K: "Wait a minute!" D: "You all say that, but I leave no postponements." K: "You play chess, don't you?" D: "How do you know?" K: "Ah, I've seen it on paintings and heard it in the ditties."

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

MACKIE MESSER (MACK THE KNIFE)



Mackie Messer

Text: Bertolt Brecht
Musik: Kurt Weill


Und der Haifisch, der hat Zähne
Und die trägt er im Gesicht
Und MacHeath, der hat ein Messer
Doch das Messer sieht man nicht

An 'nem schönen blauen Sonntag
Liegt ein toter Mann am Strand
Und ein Mensch geht um die Ecke,
Den man Mackie Messer nennt

Und Schmul Meier bleibt verschwunden
Und so mancher reiche Mann
Und sein Geld hat Mackie Messer
Dem man nichts beweisen kann

Jenny Towler ward gefunden
Mit 'nem Messer in der Brust
Und am Kai geht Mackie Messer,
Der von allem nichts gewußt

Und die minderjährige Witwe
Deren Namen jeder weiß
Wachte auf und war geschändet
Mackie welches war dein Preis?

Refrain
Und die einen sind im Dunkeln
Und die anderen sind im Licht
Doch man sieht nur die im Lichte
Die im Dunklen sieht man nicht

Doch man sieht nur die im Lichte
Die im Dunklen sieht man nicht

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ



 
Δεν θα ήθελα να λείπει από αυτ'ο το ιστολόγιο ενημέρωση για την Ελληνική Σκακιστική Βιβλιογραφία. Τον πιο πλήρη συγκεντρωτικό οδηγό που γνωρίζω (πηγή είναι ο ιστότοπος του ΣΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ)  με ενημέρωση έως τον Μάιο 2007, θα το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:


JAZZ


MODERN JAZZ QUARTET & ITZHAK PERLMAN: SUMMERTIME



MODERN JAZZ QUARTET: FUGUE IN A MINOR '64
John Lewis - piano
Milt Jackson - vibrophone
Percy Heath - bass
Connie Kay - drums
Laurindo Almeida – guitar

Και τα δύο από το blog: Αλωνάκι της ποίησης.

ΠΑΡΤΙΔΑ (ΜΕ ΣΧΟΛΙΑ) ΑΠΟ ΤΟ 38ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ Α' ΕΘΝΙΚΗΣ


Η παρακάτω παρτίδα είναι αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα του ΣΟ Χαλανδρίου, με σχόλια του ενός εκ των πρωταγωνιστών.








Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣ

Το παρακάτω video δείχνει γιατί δεν πρέπει ποτέ να τα παρατάς, αλλά να αγωνίζεσαι μέχρι το τέλος.

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΕΙΡΑΪΚΟΣ - ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΗΣ: 1-1



ΑΧ, ΡΕ ΠΑΛΙΟΜΙΣΟΦΟΡΙΑ

Ένα βράδυ στη Καστέλλα
σε μια όμορφη κοπέλλα
που 'παιρνε τ' απεριτίφ της
ρίχτηκ' ένας τσίφτης
απ' την Κοκκινιά

Δεν εγνώριζε όμως ότι
τα 'χε μ' ένα Πειραιώτη
Πειραιώτη ντερμπεντέρη
σίδερο στο χέρι
άσσο στη μπουνιά

Αχ βρε παλιομισοφόρια
τι τραβάν για σας τ' αγόρια

Αλλά και ο Κοκκινιώτης
ήταν παλικάρι πρώτης
και στο τέλος και οι δύο
στο νοσοκομείο
πήγαν σηκωτοί

Και οι δυο σε αφασία
μα εκείνη σημασία
που τους έφαγε η μαρμάγκα
και με άλλο μάγκα
έκανε χαρτί

Αχ βρε παλιομισοφόρια
τι τραβάν για σας τ' αγόρια


ΧΡΕΟΣ & ΧΡΕΗ

Τώρα που πλησιάζουν οι Δημοτικές εκλογές, είναι χρέος μας να τιμωρήσουμε τους υπευθύνους για τα χρέη της χώρας μας (διάβαζε τα κλεμμένα...).

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

... των ανεκπλήρωτων υποσχέσεων, των απαξιωμένων δασκάλων και των απογοητευμένων μαθητών.

ΑΝΑΛΕΚΤΑ:
1) "Στέλνεις το παιδί σου σ'ένα σχολείο για να κάνει φίλους - του κατάλληλους φίλους" - Βιρτζίνια Γούλφ (Βρετανίδα συγγραφέας)
2) "Έχω φτιάξει μια λίστα με τα πράγματα που δεν σε μαθαίνουν στο σχολείο: δεν σε μαθαίνουν πως να αγαπάς κάποιον. Δεν σε μαθαίνουν πως να είσαι πλούσισο ή πως να είσαι φτωχός. Δεν σε μαθαίνουν πως να αφήσεισ κάποιον που δεν αγαπάς πια. Δεν σε μαθαίνουν πως να ξέρεις τι συμβαίνει στο μυαλό κάποιου άλλου. Δεν σε μαθαίνουν τι να πεις σε κάποιον που πεθαίνει. Δεν σε μαθαίνουν τίποτε από αυτά που αξίζει να γνωρίζεις." - Νίλ Γκάϊμαν (Αγγλο-αμερικανός σεναριογράφος)
3) "Η μητέρα μου μου έλεγε ότι πρέπει πάντα να κατακρίνω την άγνοια, αλλά να δείχνω κατανόηση στους αγράμματους. Οτι κάποιοι άνθρωποι, αν και δεν μπόρεσαν να πάνε σχολείο, είναι πιο μορφωμένοι από καθηγητές πανεπιστημίου και πιο έξυπνοι από τον εφυέστερο διδακτορούχο" - Μάγια Αγγέλου (Αμερικανίδα ποιήτρια)
4) "Παιδεία είναι αυτό που απομένει όταν κάποιος έχει ξεχάσει αυτά που έμαθε στο σχολείο" - Άλμπερτ Αϊνστάϊν (Γερμανός Νομπελίστας Φυσικός)


ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
Μάθαινε και τ' απλούστερα! Γι' αυτούς
που ο καιρός τους ήρθε,
Ποτέ δεν είναι πολύ αργά!
Μάθαινε το αβγ, δε σε φτάνει, μα συ
Να το μαθαίνεις! Μη σου κακοφανεί!
Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις!
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Μάθαινε άνθρωπε στο άσυλο!
Μάθαινε άνθρωπε στη φυλακή!
Μάθαινε γυναίκα στην κουζίνα! Μάθαινε εξηντάχρονε!
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Ψάξε για σχολείο άστεγε!
Προμηθέψου γνώση παγωμένε!
Πεινασμένε, άρπαξε το βιβλίο: είν' ένα όπλο.
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Μην ντρέπεσαι να ρωτήσεις Σύντροφε!
Μην αφεθείς να πείθεσαι.
Μάθε να βλέπεις συ ο ίδιος!
Ό,τι δεν ξέρεις ο ίδιος
καθόλου δεν το ξέρεις.
Έλεγξε το λογαριασμό
Εσύ θα τον πληρώσεις.
Ψάξε με τα δάχτυλα το κάθε σημάδι
Ρώτα: πώς βρέθηκε αυτό εδώ;
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία

(Μπ. Μπρεχτ, Εγκώμιο στη μάθηση)

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ (ΚΑΙ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΗ) ΧΡΟΝΙΑ

Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές καλή αρχή, υγεία, ανοικτά μυαλά και καλή πρόοδο.
Το ιστολόγιο σας προσφέρει ένα παλαιότερο τηλεοπτικό ντοκυμαντέρ του ΠΑΥΛΟΥ ΤΣΙΜΑ με θέμα την σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ελλάδας και της Φιλανδίας. Συνιστάται σε όσους δεν το έχουν δεί, να το παρακολουθήσουν.
Δεν θέλω να αρχίζουμε απαισιόδοξα, όμως κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται για να μας βοηθούν να βελτιωνόμαστε.
Το να κρύβεις τα δυσάρεστα κάτω από το χαλί, ή να κρύβεις το κεφάλι σου στην άμμο δεν προσφέρει τίποτε. Και αυτό δεν ισχύει μόνο στην εκπαίδευση ή στο σκάκι αλλά όπου υπάρχει ανθρώπινη δραστηριότητα.



















Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010

ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΜΑΣ

Αυτοί είναι οι ήρωές μας. Δεν είναι τυχαίος ο σεβασμός και η αγάπη μας στους δασκάλους μας. Εξ' ού και η μόνιμη αναφορά μας σ' αυτούς στο "ΤΙΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ" του ιστολογίου.
Δάσκαλοι κάθε είδους: Δημοτικής, μέσης ή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, δάσκαλοι μουσικής, δάσκαλοι χορού, δάσκαλοι ξένων γλωσσών, δάσκαλοι αθλητικών δραστηριοτήτων, δάσκαλοι ειδικών δεξιοτήτων, δάσκαλοι σκακιού, δάσκαλοι..., δάσκαλοι.... δάσκαλοι... δάσκαλοι που μας ανοίγουν τα μάτια σε νέους ορίζοντες, που μας δίνουν γνώσεις και που μας διδάσκουν ήθος.

Αναδημοσιεύουμε εδώ το άρθρο "Ωδή στον καλό μας δάσκαλο..." που δημοσιεύτηκε σήμερα στην εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ:

Ωδή στον καλό μας τον δάσκαλο...
Εκπαιδευτικοί του παρελθόντος που σημάδεψαν την ψυχή των μαθητών τους τιμώνται στους τόπους όπους δίδαξαν
Του Νικου Βατοπουλου

Θα υπήρξαν και άλλες δασκάλες σαν τη Ζωή Διαούρτα, αλλά σε εκείνη θέλω να αναφερθώ. Δεν την είχα γνωρίσει. Και, ατυχώς, δεν είχα γνώση της παρουσίας της έως πρόσφατα που πληροφορήθηκα ότι την τιμούν στο χωριό όπου δίδαξε κοντά 40 χρόνια. Είναι εκείνη όμως που με παρακινεί, χρόνια μετά τον θάνατό της, να γράψω δυο λόγια για τους αγαπημένους δασκάλους. Είναι ένας πολλά οφειλόμενος φόρος τιμής για μία ειδική, ξεχασμένη και εν πολλοίς παραγνωρισμένη «στόφα» ανθρώπων, που έκανε κάτι πολύ απλό όσο και μεγαλειώδες: έμαθε στα παιδιά γράμματα και δίδαξε ήθος.

Στην εποχή που η Ζωή Διαούρτα και τόσοι ακόμη δίδασκαν με το αίμα της ψυχής τους τα παιδιά, ο όρος «δια βίου μάθηση» ήταν άγνωστος. Αγνωστα ήταν τα μόρια και οι διεκδικήσεις. Η ζωή ήταν φυσικά πιο απλή, είχε πιο πολύ χώρο για τη γλύκα αλλά και τη σκληράδα της καθημερινότητας. Υπήρχε χρόνος. Και η αγωνία δεν ήταν «να καλυφθεί η ύλη», αλλά «να ανοίξει το μυαλό» και «να αεριστεί η καρδιά».

Η Ζωή Διαούρτα, που αν ζούσε θα ήταν σήμερα μία κυρία 109 ετών, διορίστηκε στην Αγία Ευθυμία της Φωκίδας το ηρωικόν έτος 1925. Αν και όχι Αθηναία, είχε αποφοιτήσει από το Αρσάκειο, έφθασε στο χωριό ως Ζωή Μπουκαούρη και εκεί παντρεύτηκε τον Ευθύμιο Κ. Διαούρτα. Εχοντας μια γερή βάση παιδείας, έμεινε στο χωριό και δίδαξε δύο γενιές. Από τον Αύγουστο που μας πέρασε, η προτομή της κοσμεί την Αγία Ευθυμία στη Φωκίδα, ένα χωριό με μεγάλη πνευματική παράδοση (εκεί γεννήθηκε ο Γιάννης Σκαρίμπας) και αίσθηση του χρέους. Εργο του γλύπτη Θύμιου Πανουργιά, η ορειχάλκινη προτομή, μια ιδέα του Συλλόγου Αγιοευθυμιωτών, δροσίζεται από τον αέρα του Παρνασσού, είναι ένα σύμβολο, μία πράξη ευγνωμοσύνης.

Οπως λένε οι άνθρωποι που τη θυμούνται, η δασκάλα Ζωή Διαούρτα «ήταν αυτή που άνοιξε τα μάτια στη ζωή και έδειξε τον δρόμο για την επιτυχία και την προκοπή σε πολλά παιδιά εκείνης της εποχής». Ηταν μία ακόμη «μάνα».

Η περίπτωσή της, που εγγράφεται πλέον συμβολικά στο σώμα της εκπαιδευτικής μας ιστορίας, φέρνει στο νου πολλούς δασκάλους της παλιάς εποχής. Θυμάμαι με πόση συγκίνηση έπεσα τυχαία στην προτομή του δασκάλου Παναγιώτη Καλλίερου (1861-1937) στο παλιό σχολείο της Παροικιάς στην Πάρο. Στη μαρμάρινη στήλη με την ένδειξη «Ο καλός μας δάσκαλος» μπορούσε κανείς να διαβάσει: «Και τον βίον αδιάβλητος και τοις τρόποις ανεπίληπτος και ταις εμπερίαις άριστος». Ολα αυτά, ένας δάσκαλος. Το 1890, το 1910, το 1930, το 1950. Σήμερα...


Πρότυπα ζωής

Εχω συναντήσει πολλούς αγνούς δασκάλους, αφοσιωμένους μαχητές, ανιδιοτελώς δοσμένους στη διδασκαλία. Σύγχρονοι άνθρωποι, με λίγες υλικές ανάγκες. Πάντα τους θαυμάζω. Είναι βέβαιο ότι σε καμία Αγία Ευθυμία, σε καμία Παροικιά του μέλλοντος δεν θα ανεγερθεί η προτομή τους, γιατί η δική μας εποχή τους αφανείς ήρωες τους καταπίνει. Αλλά, ας είναι παρηγοριά ότι όσοι σύγχρονοι δάσκαλοι συνεχίζουν σε μία πορεία ανιδοτέλειας και πνευματικότητας, να είναι βέβαιοι ότι θα αφήσουν το ίχνος τους σε κάποια αγνή ψυχή. Μαθητές και μαθήτριες που θα τους θυμούνται ώς το τέλος της ζωής τους.

Πριν από χρόνια ένας αθηναιολάτρης, ο αείμνηστος χημικός Ιωάννης Δ. Κανδύλης (γεννηθείς στα τέλη του 19ου αιώνα) μού είχε αποστείλει το εικονογραφημένο του άρθρο σε ανάτυπο με τίτλο «Ο δάσκαλος Βασίλειος Καμπάνης και το Σχολείο του στην Πλάκα». «Σχολείο» ήταν το τότε το 2ο Δημοτικό Σχολείο (σήμερα 74ο) στην οδό Αδριανού, που οι «παλιοί» το ήξεραν ως το «σχολείο του Καμπάνη». Τόσο αγαπητός και δημοφιλής ήταν ο Βασίλειος Καμπάνης (1876 - 1942) που έμεινε θρύλος στην παλιά Αθήνα. Μέσα στις φυλλωσιές του κήπου στο νεοκλασικό σχολείο μπορεί να δει κανείς και σήμερα την προτομή του αγαπημένου δασκάλου, έργο του γλύπτη Νίκου Περαντινού, Παριανός και αυτός όπως και ο Καμπάνης. Χρόνια μετά, νεώτερος κρίκος στην αλυσίδα των αξιομνημόνευτων εκπαιδευτικών είναι η προτομή της Ζωής Διαούρτα στην όμορφη Αγία Ευθυμία.

Συζητήσεις με φίλους και γνωστούς για το θέμα των «δασκάλων» έφεραν στο φως αναρίθμητες ιστορίες φωτισμένων παιδαγωγών, οι περισσότεροι όχι πλέον στη ζωή. Σε μικρά χωριά, σε μακρινές από αστικά κέντρα περιοχές, σε εποχές χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και λουτρό στο σπίτι, δάσκαλοι και δασκάλες δούλευαν αφοσιωμένοι. Σκέφτεται κανείς ότι αυτή η εξιδανίκευση, με όλους τους κινδύνους της εξ αποστάσεως υπερβολής, αποκρύπτει μία τεράστια ανάγκη ηθικών προτύπων. Αν σκεφθεί κανείς ότι η Ζωή Διαούρτα -και όλοι οι άλλοι δάσκαλοι σαν εκείνη- δούλευε στην Αγία Ευθυμία Παρνασσίδας σε όλη της διάρκεια της δεκαετίας του 1940, τα δικά μας θέματα, χωρίς διάθεση υποτίμησης, είναι απλώς «προβλήματα προς επίλυση».

Τώρα που ανοίγουν τα σχολεία, ας θυμηθούμε εκείνους τους δασκάλους που μας σημάδεψαν. Ανάμεσά μας υπάρχουν και πολλοί νέοι. Αυτοί είναι οι ήρωές μου.


Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

4ο ΑΝΟΙΚΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΑΜΠΑΙΔΩΝ ΠΑΝΙΩΝΙΟΥ ΓΣ 2010




Από τις 13/9/2010 έως και τις 18/9/2010 θα διεξαχθεί το καθιερωμένο πλέον ανοικτό φθινοπωρινό τουρνουά σκακιού παμπαίδων (σκακιστές και σκακίστριες γεννημένοι μετά τις 1/1/1998) που διοργανώνει το σκακιστικό τμήμα του ΠΑΝΙΩΝΙΟΥ ΓΣ.

Το τουρνουά είναι 7 γύρων και οι αγώνες ξεκινούν στις 19:00 κάθε απόγευμα (το Σάββατο 18/9/2010 θα παιχθούν 2 γύροι: πρωϊ 11:00 & απόγευμα 19:00) και θα μετρήσει στην αξιολόγηση για τα Ελληνικά ΕΛΟ.

Χώρος διεξαγωγής: 1ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης (οδός Κοραή 20).

Καλούνται να συμμετάσχουν όλα τα παιδιά με έγκυρο σκακιστικό δελτίο που πληρούν τις ηλικιακές προϋποθέσεις.

Προκήρυξη: εδώ

Συμμετοχές του ΠΑΝΙΩΝΙΟΥ, κατάταξη και απόδοση: εδώ

Συμμετοχές, αναλυτικά αποτελέσματα: εδώ






Ο δαίμων του τυπογραφείου έγραψε 5ο αντί 4ο τουρνουά που είναι και το σωστό.


 

CARLSEN - THE WORLD: 1-0















Δείτε την παρτίδα μόνος εναντίον όλων, με νικητή τον CARLSEN:



A winning Queenside attack



In the Fianchetto Variation of the King’s Indian White doesn’t really have to worry about his king getting mated any second. On the other side, Carlsen managed to get his Queenside attack going in his game against the World, producing an instructive game.

Carlsen, M (2826) - The WorldRAW Challenge (New York), 10.09.2010E62, King's Indian, g3

1.d4 Nf6 2.c4 g6 3.Nf3 Βg7 4.g3
Recently fianchettoing the Bishop has gained some popularity, possibly due to the fact that the Bayonet Variation (9.b4) hardly offers White any chances for an advantage anymore.
4...0–0 5.Bg2 d6 6.Nc3 Nc6 7.0–0 e5
Against the Fianchetto system this setup is hardly seen anymore these days. More common are the solid 7...Bf5 or the more dynamical approaches 7...Rb8 and 7...a6.
8.d5 Ne7 9.e4 c6?!
A rare move. The main line runs 9...Ne8 though after 10.Ne1 f5 11.Nd3 Nf6 12.Bg5 the statistics are clearly on Whites side. Contrary to the Classical Variation, where White develops his Bishop to e2, its quite hard for Black to launch an attack on the kingside. In fact, in these structures its up to White to open the centre with f2-f4. Whites plan was perfectly demonstrated in the following high level encounter: 12...h6 13.Bxf6 Rxf6 14.f4 exf4 15.Nxf4 Kh7 16.Qd3 Rf8 17.Rae1 Be5 18.exf5 Nxf5 19.Kh1 Qf6 20.c5 Qg7 21.cxd6 cxd6 22.Ne6 Bxe6 23.dxe6 Rac8 24.Nd5 and White was clearly on top in Kasparov-Ivanchuk, Riga 1995.
10.a4
The only earlier game played with 9...c6 continued with 10.b3 cxd5 11.cxd5 Bg4 12.a4 Rc8 13.Bb2 Rxc3! 14.Bxc3 Nxe4 and Black had excellent compensation for the exchange in Baramidze-E.Zude, Saarbruecken 2009.
10...Bg4 11.a5
This looks quite innocent, but soon the strength of this move will be revealed.
11...cxd5?
Afterwards this move was seriously criticized by various commentators. Nakamura preferred to keep the tension in centre by 11...Qd7.
12.cxd5 Qd7 13.Be3 Rfc8 14.Qa4!
With this multi-purpose move White’s intentions on 11th move become clear. He connects his ¦s and gives the ¤ on f3 the possibility to transfer to the queenside.
14...Ne8
In case of exchanging Qs with 14...Qxa4 15.Rxa4 White obtains very easy play on the queenside. Black finds difficulties dealing with the weak pawns on a7, b7 and d6.
15.Nd2 Qd8 16.Qb4 Nc717.Nc4?!
A logical move, increasing the pressure on Blacks position. Its clear that the pawn on b7 is poisoned: 17.Qxb7? fails to 17...Rcb8 trapping the Queen. However, Carlsen misses a far stronger move by means of; 17.f3! when Black can only play 17...Bd7 18.Qxd6 and his position collapses.
17...Na6 18.Qxb7 Rxc4
In case of 18...Nc5 White has 19.Bxc5! Rxc5 20.Nxd6! since after 20...Rb8 21.Qa6 Rxb2 22.Na4 Rxa5 23.Qxa5 Qxa5 24.Nxb2 his advantage is beyond doubt.
19.Qxa6
At a cost of a pawn, Black got rid of Whites pressure. In the following phase of the game, Carlsen instructively restricts Blacks activity.
19...Rb4 20.f3 Bc8 21.Qe2 f5 22.Qd2 Ba6 23.Rfc1 Qb8 24.Na4!
It seems the kNight doesnt have a great future here, though Black has to be careful not to lose material by Nb6 at various moments.
24...Rb3 25.Rc3 Rb4
Black is also left without any counterplay after 25...Rxc3 26.Nxc3.
26.Rca3
Renewing the threat of Nb6.
26...f4 27.Bf2 Bh6 28.Nb6!?
Gallery play from Carlsens side. A cleaner win was suggested by Kasparov: 28.g4! not allowing Black any kind of counterplay. After 28...Rb3 (28...Rb7 29.Nb6!) 29.Bf1 White is still a healthy pawn up, while Blacks pieces look very clumsy.
28...fxg3 29.Qxb4 gxf2+ 30.Kxf2 Bc8
The forcing line 30...axb6 31.axb6 Bb7 32.Rxa8 Bxa8 is strongly met by 33.Bh3! There is nothing to do against the threat of Qa4-a7. However, as Carlsen afterwards admitted he was somewhat worried about 30...Bf4!? giving Black some counterplay against his King.
31.Rb3
Protecting the Queen and so forcing Black to capture the kNight.
31...axb6 32.Qxb6 Qa7
32...Qxb6+ 33.Rxb6 with the idea of protecting d6 by 33...Ra6 doesnt help in view of 34.Rxa6 Bxa6 35.Bf1 and the a-pawn decides.
33.a6 Kf7 34.Qxa7 Rxa7 35.Rb6
Since White will pick up another pawn on d6, Black cant no longer put up any resistance.
35...Ke8 36.Rxd6 Bf8 37.Rb6 Nxd5 38.Rb8
Obviously Carlsen doesnt fall into the trap 38.exd5? Bc5+.
38...Bc5+ 39.Kg3 Ne7 40.Bh3 Kd8 41.Bxc8 Nxc8 42.Rc1 Rc7 43.Rxc5! Rxc5 44.a7
 1–0

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ




Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ την σημερινή τους σκακιστική στήλη που νομίζουμε ότι έχει ενδιαφέρον:

Σκάκι Γκραν Σλαμ με Κάρλσεν, Ανάντ, Σίροφ, Κράμνικ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Κοσμάς Κέφαλος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 10 Σεπτεμβρίου 2010


ΜΕ ΑΝΕΤΗ πρόκριση του Σίροφ και δύσκολη του Κράμνικ ολοκληρώθηκε στη Σαγκάη το ημιτελικό τουρνουά για το Γκραν Σλαμ.
Ο Σίροφ, ο οποίος έπαιξε εξαιρετικό παιχνίδι, εξασφάλισε την πρώτη θέση έναν γύρο πριν από τη λήξη των αγώνων. Αντιθέτως ο Κράμνικ αναρριχήθηκε στην προνομιούχο δεύτερη θέση μετά... τη λήξη του τουρνουά και συγκεκριμένα στα πλέι οφ. Το πρώτο μέρος των αγώνων (τρεις πρώτοι γύροι) είχε χαρακτηριστεί από τις πολλές ισοπαλίες και τις νίκες του Αρονιάν και του Σίροφ επί του σχετικά αδύναμου Βανγκ Χάο (αδύναμος για μια τέτοια παρέα, από τους καλύτερους παίκτες του κόσμου είναι ο άνθρωπος).
Στον 4ο γύρο σημειώθηκε το πρώτο εντυπωσιακό αποτέλεσμα (Σίροφ - Κράμνικ 1-0, ύστερα από σοβαρό λάθος του Ρώσου) και με δεδομένο το σύστημα βαθμολογίας (τρεις βαθμοί για τη νίκη, ένας για ισοπαλία, μηδέν για ήττα) τα περιθώρια για πρόκριση του Κράμνικ άρχισαν να στενεύουν.
Βαθμολογία μετά τον 4ο γύρο: 1ος Σίροφ (Ισπανία, 2749) 8 βαθμοί, 2ος Αρονιάν (Αρμενία, 2783) 6, 3ος Κράμνικ (Ρωσία, 2780) 3, 4ος Βανγκ Χάο (Κίνα, 2724) 2. Στον αμέσως επόμενο γύρο ο Κράμνικ ανέτρεψε την κατάσταση κερδίζοντας τον Αρονιάν, ενώ ο Σίροφ νίκησε τον Βανγκ Χάο εξασφαλίζοντας πρώτη θέση και πρόκριση.
Χωρίς νικητή έληξαν οι παρτίδες του τελευταίου γύρου (Κράμνικ- Βανγκ Χάο και Σίροφ- Αρονιάν), οπότε η δεύτερη θέση κρίθηκε στα μπαράζ παρτίδων μπλιτς: Κράμνικ- Αρονιάν 2-1 (1-0, 0-1, 1-0).
Τελική κατάταξη: 1ος Σίροφ 12 βαθμοί (αήττητος με 3 νίκες και 3 ισοπαλίες), 2ος Κράμνικ 7 (1 νίκη, 4 ισοπαλίες, 1 ήττα και επικράτηση στο μπαράζ), 3ος Αρονιάν 7 (1 νίκη, 4 ισοπαλίες, 1 ήττα), 4ος Βανγκ Χάο 3 (3 ισοπαλίες, 3 ήττες).

Οι δύο πρώτοι, μαζί με τον Κάρλσεν (Νορβηγία, 2826) και τον Ανάντ (Ινδία, 2800), θα συναντηθούν από 9 έως 15 Οκτωβρίου στο Μπιλμπάο για τον τελικό του Γκραν Σλαμ (μέσος όρος ΕΛΟ: 2788,75!).
Προηγουμένως οι Κάρλσεν, Κράμνικ, Σίροφ θα βρεθούν μαζί στη Σκακιστική Ολυμπιάδα (δεν θα αγωνιστεί ο Ανάντ), ενώ την Παρασκευή ο Κάρλσεν θα έχει άλλη μία σπουδαία δραστηριότητα: θα αντιμετωπίσει μέσω Διαδικτύου τους σκακιστές όλου του κόσμου! Σχετικό ρεπορτάζ στα σάιτ: http://www. chess.co. uk/twic/twic. html και http://www. chessbase. com/

Σίροφ (2749)- Κράμνικ (2780)

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

ΖΑΜΠΕΤΑΣ



ΑΝΟΙΓΜΑ PONZIANI








ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ


Άλλο ένα πολύ όμορφο σκακιστικό πρόβλημα. Απλό και κομψό: παίζουν τα Λευκά και κάνουν ματ σε 3 κινήσεις.




Η λύση μέσα στις αγκύλες σέρνοντας τον κέρσορα: [ 1. Κg1 g6  2. Kg2  b5(ή b6)  3. Kxg3 ]

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ





ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ




Ένα όμορφο και κομψό πρόβλημα: παίζουν τα Λευκά και κάνουν ματ σε 2 κινήσεις























Η λύση μέσα στις αγκύλες σέρνοντας τον κέρσορα: [ 1. Qg4 f5  2. Qd4 ]

ΚΟΥΙΖ

Ποιός είναι ο σκακιστής (ή η σκακίστρια) του σκακιστικού τμήματος του ΠΑΝΙΩΝΙΟΥ  που έδωσε το καλοκαίρι 2010 τους περισσότερους αγώνες στο μικρότερο διάστημα απ' όλους τους υπόλοιπους;
Πόσους αγώνες και σε πόσες ημέρες;

Για να δείτε την απάντηση σύρατε τον κέρσορα ανάμεσα στις παρακάτω αγκύλες:
[ Μπούζα Μυρτώ - 34 αγώνες σε 43 ημέρες - από τις 17/6/2010 έως και τις 29/7/2010 - 3 τουρνουά και πρωτάθλημα Α' Εθνικής ]


ΕΠΙΣΗΜΟΙ ΟΜΑΔΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΚΑΚΙΟΥ ΣΚΑΚΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΙΩΝΙΟΥ ΓΣ





Μετά από την συστηματική παρακολούθηση και την καταγραφή απο το παρόν ιστολόγιο όλων των επίσημων αγώνων των σκακιστών του τμήματος για πάνω από 15 μήνες, τα συνολικά στατιστικά των επίσημων αγώνων (δηλαδή αυτών που μετρούν σε Ελληνική ή/και Διεθνή αξιολόγηση) στους οποίους μετείχαν οι σκακιστές της ομάδας κατηγοριοποιημένοι σε: 1) ομαδικούς αγώνες (συμμετείχαν σαν μέλη της ομάδας) και 2) σε ατομικούς αγώνες  (συμμετείχαν σαν άτομα σε τουρνουά και σε ατομικά πρωταθλήματα), {αφού υπολογίσαμε και τους λίγους αγώνες των 3 σκακιστών που ήδη μετέχουν στα τουρνουά ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟ και ΠΕΥΚΗΣ, που βρίσκονται σε εξέλιξη}  έχουν για το διάστημα 16/9/2010 έως και 15/9/2010 ως εξής:

* ΟΜΑΔΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ:  476 - συμμετείχαν 49 (!) σκακιστές
* ΑΤΟΜΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ:  754 - συμμετείχαν 22 σκακιστές

[1) Για τους ομαδικούς αγώνες συμπεριελήφθησαν όλοι επίσημοι αγώνες τις ομάδας στο παραπάνω διάστημα.

 2) Για τους ατομικούς αγώνες έχουμε συμπεριλάβει όλα τα ατομικά πρωταθλήματα και ατομικά τουρνουά περιλαμβανομένων και των τουρνουά των Αμπελοκήπων 2009-2010, καθώς και το 4ο σκακιστικό τουρνουά που διοργάνωσε ο ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ τον Σεπτέμβριο του 2009 στα οποία συμμετείχαν σκακιστές της ομάδας. Φυσικά δεν έχουν συμπεριληφθεί καθόλου σχολικοί αγώνες]


Εάν υπολογίσουμε σε  2,5 ώρες περίπου την διάρκεια κάθε αγώνα  (κατά μέσο όρο) προσεγγίζουμε τις 3.000 ώρες αγώνων
ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟ ΤΜΗΜΑ  ΤΟΥ ΠΑΝΙΩΝΙΟΥ, ΠΟΥ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΤΗΣΙΑ ΒΑΣΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΣΕ ΕΠΙΣΗΜΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ;


Τα πρώτα συμπεράσματα είναι προφανή:
1) Ο σύλλογος είναι πολύ σημαντικός για την διάδοση και ανάπτυξη του σκακιού, αφού δίνει την δυνατότητα σε πολλούς από τους σκακιστές του (οι οποίοι απ' ότι φαίνεται  δεν έχουν την δυνατότητα και τον χρόνο να συμμετέχουν σε σκακιστικά τουρνουά), να πάρουν μέρος σε αγώνες, αλλά και για να θέτει τις βάσεις για την στελέχωση της μελλοντικής του Α' Ομάδας.         
2) Μικρό μέρος των σκακιστών του παίρνει μέρος σε ατομικούς αγώνες (προσωπικά ανέμενα περισσότερους στα θερινά τουρνουά της Αττικής).


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1) Τα συγχαρητήρια στους δύο "συνήθεις υπόπτους" υπευθύνους του συλλόγου που κανονίζουν τις συνθέσεις των ομάδων είναι αυτονόητα, αφού έδωσαν την δυνατότητα σε τόσους πολλούς σκακιστές να παίξουν σε επίσημους αγώνες.
2) Όταν θα έχουμε χρόνο, τώρα που υπάρχει η "κρίσιμη μάζα" των δεδομένων ίσως να επιχειρήσουμε λεπτομερέστερη στατιστική ανάλυση. 
3) Εντούτοις από μια πρώτη ματιά στα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία που κατά καιρούς δημοσιεύουμε για όλους τους αγώνες σε αυτό το ιστολόγιο, η απόδοση των μικρών μας ( και όχι μόνο...) σκακιστών σε ατομικό επίπεδο για το διάστημα που πέρασε είναι χαμηλή. Υπάρχουν φυσικά και οι εξαιρέσεις.
Ενώ φτιάχνουμε καλές εν' γένει ομάδες με σοβαρές επιτυχίες (όλες οι ομάδες στο διάστημα αυτό υπήρξαν απόλυτα ισορροπημένες - εξαιρουμένης της ομάδας στους αγώνες της Α' Εθνικής τον Ιούλιο που είμασταν πολύ αδύναμοι σε σχέση με τον ανταγωνισμό στις γυναικείες σκακιέρες καθώς και στην 12η ), σε ατομικό επίπεδο δεν τα καταφέρνουμε και πολύ καλά. Οι ανταγωνιστές των παιδιών μας (οι οποίοι -για να μην παρεξηγηθώ- σημειωτέον έξω από τους αγώνες είναι πολύ καλοί φίλοι των παιδιών μας) προχώρησαν εφέτος με μεγαλύτερα βήματα από τα δικά μας παιδιά. Το τελευταίο αποδείχθηκε μεταξύ των άλλων και στο πρόσφατο τουρνουά της Νίκαιας που η δυσκολία του (παρόλο που εφέτος χωρίστηκε σε 2 γκρούπ) ήταν πολύ μεγαλύτερη από πέρυσι.
Εάν τα παιδιά ήταν ενήλικες θα μπορούσαμε αφοριστικά να πούμε ότι την πρώτη ευθύνη έχουν τα ίδια αφού δεν "διαβάζουν". Τι ευθύνες όμως να καταλογίσεις σε μικρά παιδιά, όταν και τα άλλα παιδιά άλλων συλλόγων περίπου την ίδια συμπεριφορά έχουν.
Απλώς οι σύλλογοί τους είναι περισσότερο δραστηριοποιημένοι, με πιο οργανωμένα μαθήματα και καλλιεργώντας περισσότερο την σκακιστική συνείδηση. Τα έχουμε πεί με αγωνία και πέρυσι τέτοιο καιρό και στην ανάρτηση στις 28.9.2009, που είναι επίκαιρη και φέτος.
Φυσικά δεν επιθυμούμε τις εμμονές και τις στρεβλώσεις του " πρωταθλητισμού", θέλουμε όμως ότι κάνουμε να το κάνουμε όσο πιο σωστά γίνεται, να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια λάθη  και οπωσδήποτε να μην χάνουμε τον χρόνο μας.
Οι καλές προθέσεις των αρμοδίων του τμήματος είναι δεδομένες, τις αναγνωρίζουμε και τους έχουμε δώσει πολλές φορές  τα εύσημα από τη θέση αυτή. Προσπαθούμε να αντιληφθούμε  επίσης την οικονομική στενότητα του τμήματος. Το σκακιστικό τμήμα όμως είναι μέρος του συλλόγου ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ και οι αρμόδιοι του ερασιτέχνη θα πρέπει να καταλάβουν ότι με μια επένδυση πολύ λίγων χρημάτων ετησίως (πραγματικά πολύ λίγων), ο σύλλογος με την σκακιστική του παρουσία θα έχει μεγαλύτερη απόδοση από ότι έχει σε άλλες δραστηριότητες του όπου ξοδεύει απείρως περισσότερα χρήματα.

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 90% ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ, ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΠΕΔΑ  ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ.   


{ ΣΧΟΛΙΑ ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΑ: Σε οποιαδήποτε ανάρτηση κλικάροντας  τον τίτλο της, έχετε πάντοτε τη δυνατότητα για αποστολή σχολίων που αφορούν την ανάρτηση αυτή }