Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ






Ο Μάρκος Βαμβακάρης τραγουδά σε πρώτη εκτέλεση τη "Φραγκοσυριανή" το 1935.

Η Φραγκοσυριανή

Μία φούντωση, μια φλόγα
έχω μέσα στην καρδιά
και μάγια μου 'χεις κάνει
Φραγκοσυριανή γλυκιά
και μάγια μου 'χεις κάνει
Φραγκοσυριανή γλυκιά.

Θα 'ρθω να σε ανταμώσω
κάτω στην ακρογιαλιά
Θα ήθελα να με χορτάσεις
όλο χάδια και φιλιά
Θα ήθελα να με χορτάσεις
όλο χάδια και φιλιά.

Θα σε πάρω να γυρίσω
Φοίνικα, Παρακοπή
Γαλησσά και Nτελαγκράτσια
και ας μου 'ρθει συγκοπή
Γαλησσά και Nτελαγκράτσια
και ας μου 'ρθει συγκοπή.

Στο Πατέρι, στο Nυχώρι
φίνα στην Αληθινή
και στο Πισκοπιό ρομάντζα
γλυκιά μου Φραγκοσυριανή
και στο Πισκοπιό ρομάντζα
γλυκιά μου Φραγκοσυριανή




Εξαιρετικά αφιερωμένο στους Πανιώνιους που έχουν ψυχή.

Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος & Μάρκος Βαμβακάρης & Γιάννης Σταμούλης [Μπιρ Αλλάχ] - [Τριφωνία]
Μουσική: Σπύρος Περιστέρης
Στίχοι: Μίνως Μάτσας
Ενορχήστρωση: Σπύρος Περιστέρης
Μπουζούκι: Κώστας Καπλάνης

Τα ελαφρώς μονταρισμένα πλάνα είναι από την πρώτη ταινία [μικρού μήκους] του Κώστα Φέρρη [Σενάριο - Σκηνοθεσία] με τίτλο ''Τα Ματόκλαδά Σου Λάμπουν'' που γυρίστηκε στο Δουργούτι το 1961.

Το μινόρε της αυγής

Ξύπνα, Μικρό Μου Κι Άκουσε,
Άκου Μινόρε Της Αυγής,
Για Σένανε Είναι Γραμμένο,
Από το Κλάμα, Κάποιας Ψυχής.

Το Παραθύρι Σου Άνοιξε,
Ρίξε Μου Μια Γλυκιά Ματιά,
Κι Ας Σβήσω Πια, Τότε Μικρό Μου,
Μπροστά Στο Σπίτι Σου, Σε Μια Γωνιά.

Η πατρότητα αυτού του κομματιού διεκδικήθηκε και από άλλον συνθέτη. Επίσης πολλοί γνώστες του αντικειμένου την αμφισβητούν και αντιπροτείνουν διάφορους μουσικούς του ρεμπέτικου. Οι περισσότεροι υποστηρίζουν πως είναι του Απόστολου Χατζηχρήστου. Πιθανόν να έχουν δίκιο.
Η αλήθεια είναι όμως, πως, αυτό το αριστούργημα επειδή γράφτηκε από το κλάμα κάποιας ψυχής, η πατρότητά του ανήκει αυθαίρετα σε όποιον μπορεί πραγματικά, να ακούσει το κλάμα αυτής της ψυχής που βγαίνει νοσταλγικά μέσα από αυτόν το μουσικό συγκερασμό Σμυρναϊικου και Πειραιώτικου ρεμπέτικου.





Οι πρωθυπουργοί

Απέθανε ο Κονδύλης μας πάει κι ο Βενιζέλος
την πούλεψε κι ο Δεμερτζής που θα 'φερνε το τέλος ( x2)
Απέθανε ο Κονδύλης μας πάει κι ο Βενιζέλος

Όσοι γενούν πρωθυπουργοί όλοι τους θα πεθάνουν
τους κυνηγάει ο λαός για τα καλά που κάνουν (x2)
όσοι γενούν πρωθυπουργοί όλοι τους θα πεθάνουν

Βάζω υποψηφιότητα πρωθυπουργός να γίνω,
να κάθομαι τεμπέλικα, να τρώω και να πίνω (x2)
βάζω υποψηφιότητα πρωθυπουργός να γίνω.

Και ν' ανεβαίνω στη Βουλή εγώ να διατάζω
να τους πατώ τον άργιλε και να τους μαστουριάζω (x2)
Και ν' ανεβαίνω στη Βουλή εγώ να τους διατάζω.

Δεν υπάρχουν σχόλια: