Κυριακή, 23 Ιουνίου 2013

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ

Με ρώτησαν κάποτε (ίσως και κακόβουλα) σε μια συνέντευξη για δουλειά, τι σημασία έχει που τελείωσα με άριστα το Πολυτεχνείο. Απάντησα αυθόρμητα και απλά (δεν μου είχε τεθεί ποτέ τέτοια ερώτηση και δεν ήμουν προετοιμασμένος), ότι είναι ένα δείγμα ότι μπορεί κάποιος να τελειώνει με τον βέλτιστο τρόπο μια δουλειά που αναλαμβάνει (φυσικά ο λαμβάνων την συνέντευξη αφοπλίσθηκε και δεν είχε όρεξη για άλλες εξυπνάδες, προσπάθησε να είναι φιλικός στην υπόλοιπη διάρκειά της και η εισήγησή του για πρόσληψη ήταν θετική). Άλλες εποχές...
Πάντα συγκινούμαι όμως όταν - τέτοιες μέρες βλέποντας τις βαθμολογίες στις εξετάσεις για την ανώτατη εκπαίδευση- διαβάζω στις εφημερίδες (ή σε ιστότοπους πλέον) για τους μαθητές που συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Γιατί;  Επειδή προσπάθησαν, γιατί κοπίασαν, γιατί ήταν συγκεντρωμένοι και ανταμοίβονται με το βέλτιστο αποτέλεσμα στον στόχο που έθεσαν, ..."καιρός του σπείρειν, καιρός του θερίζειν" που λέει και ο ποιητής...
Πολλά βέβαια μπορούν να αλλάξουν (άλλοι που μετά βίας κατορθώνουν να εισαχθούν έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα στις βασικές σπουδές τους,  ακολουθούν μεταπτυχιακές και διαδακτορικές σπουδές αλλά και τι σπουδαιότερο διαπρέπουν στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία, άλλοι που εισάγονται από τους πρώτους τελειώνουν -ή και καθόλου- σερνάμενοι τις βασικές σπουδές τους). Σημασία όμως έχει για τον καθένα να βάζει στόχους - όποιοι και αν είναι αυτοί- και να προσπαθεί να τους πετύχει. Η περίοδος των ανώτατων σπουδών πέρα από τις ίδιες σπουδές φυσικά, είναι κατάλληλος καιρός για να μάθει καινούριες ξένες γλώσσες ή να τελειοποιήσει τις ξένες γλώσσες που ξέρει,  να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες και δυνατότητες που υπάρχουν για να ζήσει σπουδάζοντας στο εξωτερικό, για να γνωρίσει ανθρώπους κουλτούρες και νοοτροπίες, για να κάνει σχέσεις και να ασχοληθεί με αθλητισμό και τα χόμπυ του, αλλά προς θεού δεν πρέπει να αφήνει τα χρόνια του να περνάνε ανεκμετάλλευτα και άσκοπα γιατί τέτοια ευνοϊκή περίοδο δεν θα ξαναβρεί.
Για τους γονείς του και για την πατρίδα του, αλλά πρωτίστως για τον εαυτό του.

Αναδημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο από το zougla.gr για τους πρώτους των πρώτων στις φετεινές εξετάσεις:

Θυσίασαν ελεύθερο χρόνο, βόλτες με φίλους, αθλητικές δραστηριότητες, αλλά τελικά η προσπάθειά τους απέδωσε καρπούς.
Πρόκειται για τους μαθητές που στις Πανελλαδικές Εξετάσεις κατάφεραν να σπάσουν τα βαθμολογικά κοντέρ και έτσι έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν σε οποιαδήποτε σχολή επιθυμούν. Τώρα, εκτός από τις καλοκαιρινές δ
ιακοπές, περιμένουν με ανυπομονησία να αρχίσει από τον Σεπτέμβριο η φοιτητική τους ζωή. 

Oι πρώτοι των πρώτων: Hλίας Μυλωνάς (19.478 μόρια) και Χαράλαμπος Ρισβάς (19.616 μόρια)

    Oι πρώτοι των πρώτων: 
   Hλίας Μυλωνάς (19.478 μόρια) 
    και 
   Χαράλαμπος Ρισβάς (19.616 μόρια)


 





Έντεκα από τους μαθητές που συγκέντρωσαν τη μεγαλύτερη βαθμολογία μίλησαν στα «Νέα» για την εμπειρία των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τις θυσίες που χρειάστηκε να κάνουν προκειμένου να επιτύχουν τον στόχο τους.

Πρώτο στη λίστα των αριστούχων φιγουράρει το όνομα του Χαράλαμπου Ρισβά, ο οποίος κατάφερε να συγκεντρώσει 19.616 μόρια! Μαθητής του Λυκείου Θήρας, κατάφερε να εξασφαλίσει μια βαθμολογία που του ανοίγει την πόρτα για το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. «Άγχος εννοείται ότι υπήρχε, αλλά ήταν γόνιμο. Βοήθησε η καλή ψυχολογία. Βεβαίως και οι γονείς μου, οι οποίοι και οι δύο είναι φιλόλογοι» αναφέρει.



Λίγο πιο κάτω συναντάμε τους Ηλία Μυλωνά και Στέλιο Αδαμίδη, οι οποίοι ακολούθησαν την Τεχνολογική Κατεύθυνση και κατάφεραν να συγκεντρώσουν 19.478 και 19.421 μόρια αντίστοιχα.

Ο «κακός» βαθμός του Ηλία Μυλωνά ήταν στην έκθεση, όπου πήρε 16. Τον στόχο του πάντως, το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, όπως όλα δείχνουν, τον πιάνει. «Ήμουν πάντα καλός μαθητής, άνω του 18. Ποτέ όμως δεν έβλεπα στις βαθμολογίες μου 19 και 20. Για να το πετύχω τώρα χρειάστηκε ασταμάτητο διάβασμα» λέει. 


Μαρία-Χριστίνα Βλάχου (19.239 μόρια) και Παναγιώτης Σαμόλης (19.232 μόρια) 
Μαρία-Χριστίνα Βλάχου (19.239) 
και 
Παναγιώτης Σαμόλης (19.232)








Υψηλές επιδόσεις -γύρω στα 19.300 μόρια- πέτυχαν όμως και η Στέλλα Κουμπιάδη, ο Γιώργος Σκάμπουλος, η Μαρία-Χριστίνα Βλάχου και ο Παναγιώτης Σαμόλης, με τους τρεις πρώτους να προέρχονται από τη Θεωρητική Κατεύθυνση και τον τελευταίο από την Τεχνολογική.
 
Τζίνα Γκουντουλιά (19.161 μόρια) και Γιώργος Σκάμπουλος (19.232 μόρια)

    Τζίνα Γκουντουλιά (19.161) 
    και 
   Γιώργος Σκάμπουλος (19.232)









Τόσο η Στυλιανή Κουμπιάδη όσο και η Μαρία-Χριστίνα Βλάχου ήταν, όπως λένε, πιο χαλαρές απ' ό,τι περίμεναν, δεν αγχώθηκαν και κατάφεραν να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους.

Από τη μεριά του, ο Γιώργος Σκάμπουλος σημειώνει ότι «όλα είναι θέμα μεθοδικού διαβάσματος και συγκέντρωσης». Άποψη την οποία ενστερνίζεται και ο Παναγιώτης Σαμόλης: «Δεν χρειάζονται υπερβολές, αλλά οργάνωση».

Ελάχιστα πιο χαμηλά συναντάμε το όνομα της Τζίνας Γκουντουλιά, της Μαριλέτας Κανάκη, του Γεράσιμου Τάντουλου και της Φραγκίσκης Γιάννακα, που κατάφεραν να συγκεντρώσουν γύρω στα 19.100 μόρια.

Η Τζίνα Γκουντουλιά, από το Γενικό Λύκειο Νέας Κυδωνίας, προσδοκά να εισαχθεί στη Νομική. «Ελπίζω να περάσω στη Νομική Σχολή Αθηνών ή Θεσσαλονίκης.
Ακολούθησα ένα πρόγραμμα που περιελάμβανε επαρκείς ώρες διαβάσματος όσο και ξεκούρασης, για να “καθαρίζει” κάπως το μυαλό μου».  «Ο ύπνος ήταν η μεγαλύτερη θυσία που χρειάστηκε να κάνω» λέει η Μαριλέτα Κανάκη, η οποία επίσης επιθυμεί να περάσει την πόρτα της Νομικής.

Παρότι πολλοί συνομήλικοί της την επιλέγουν κυρίως επειδή είναι μια σχολή κύρους, εκείνη αντιμετωπίζει τη φιλοσοφία δικαίου και την εν λόγω επιστήμη ως πρόκληση. 


Όσο για τον Γεράσιμο Τάντουλο, εξηγεί ότι μια από τις ασχολίες που αναγκάστηκε να περιορίσει, προκειμένου να πετύχει 19.066 μόρια στις Πανελλαδικές, ήταν το ποδόσφαιρο. 
«Πήγαινα πιο συχνά για μπάλα παλαιότερα, αλλά το μείωσα σε μία φορά την εβδομάδα» αναφέρει και προσθέτει: «Τα θέματα μου φάνηκαν σχετικά βατά». 


  Στέλιος Αδαμίδης (19.421)  
  Μαριλέτα Κανάκη (19.162)  
  και   
  Στυλιανή Κουμπιάδη (19.300)

Δεν υπάρχουν σχόλια: